Considerații generale asupra procesului de formare al viitorului conducător auto

 

La considerațiile generale  sunt 3 chestiuni pe care trebuie să se axeze instructorul auto in prima sedinta de pregatire la scoala de soferi:

1. care este rolul instructorului în formarea cursantului , 

2.care este rolul cursantului , pentru că elevul trebuie să știe că și el are un rol foarte , foarte important 

3.câteva considerații mici asupra influenței stării psiho-fizice a conducătorului auto pe timpul deplasării , partea aceasta se referă , din punctul de vedere al profesorului de legislație rutieră,  și la conduita preventivă . 

Foarte multă lume consideră că nu este important să fim apți și din punct de vedere psihic atunci când conducem, însă starea noastră interioară influențează foarte , foarte mult procesul de conduce și de aceea se recomanda: nu ne suim la volan dacă suntem nervoși, dacă suntem stresați, dacă suntem obosiți, dacă suntem poate chiar cine știe ușor depresivi. Adică într-o stare care să ne poată pune în pericol atunci când dorim să circulăm pe drumurile publice, adică e bine să evităm, nu știu în loc să ne suim la volan să ne descărcăm emoțiile poate că mai bună ar fi o plimbare pe jos, pentru a ne relaxa, pentru a ne limpezii gândurile și pentru a vede puțin mai bine lucrurile. Adică este importantă și această stare psiho-fizică, din punctul de vedere al conducerii. 

Referitor la rolul instructorului și rolul cursantului foarte pe scurt este rolul instructorului este de ai forma deprinderile necesare pentru a putea să conducă corect, asta este important, , aceea învățare după ureche nu este bună, pentru că acele deprinderi se formează greșit și este greu să le scoatem, pentru că ele sunt primele și atunci când vine instructorul și spune domnule ști trebuie să facem așa, nu e așa și atunci elevul o să aibă ceva de obiectat, iar din punctul de vedere al cursantului, pentru ca iarăși foarte multă lume spune: păi da instructorul trebuie să mă învețe. 

Da, dar și un cursant trebuie să fie receptiv și trebuie să înțeleagă că instructorul îi vrea binele, adică trebuie să îl vadă ca pe un prieten, nu ca pe un dușman. Iarăși apar multe dificultăți cand  persoanele  privesc instructorul auto cu o oarecare reticiență, adică domnule spune ăsta ceva da oare o fi bine, nu o fi bine, tocmai el receptând aceste informații prin prisma învățării  a unor chestii înainte . 

Deci rolul celor doi, elev si instructor este sa aibă un punct comun asupra a ceea ce înseamnă condus.

Ca și concluzie la considerații generale privind procesul de formare care este prima temă la scoala de soferi este găsirea acelui punct comun, adică și instructorul și cursantul să-și canalizeze efortul pentru a termina să zicem perioada asta de pregătire cu aceeași gândire, adică cursantul să se muleze pe ceea ce îi spune instructorul, iar instructorul să fie într-adevăr, să găsească acele resurse din care să reușească să îi transmită cunoștințele, respectând personalitatea elevului.