Elementele cele mai importante ale unui drum public


 1. Partea carosabila ( carosabil ) - portiunea,de regula modernizata, din drumul public destinata circulatiei vehiculelor.

2. Sens de circulatie - directia pe care circula un sir sau mai multe vehicule. Poate fi format dintr-un sau mai multe benzi de circulatie. De regula drumul are doua sensuri de circulatie: unul pentru dus si unul pentru intors; daca are numai unul drumul se numeste cu sens unic.

3. Banda de circulatie - spatiul longitudinal alpartii carosabile, materializat sau nu prin marcaje rutiere, daca are o latime corespunzatoare pentru circulatia cu usurinta a unui sir de vehicule, altele decat vehiculele care se deplaseaza pe doua roti.

4. Axul drumului - marcaj sau linie imaginara care desparte sensurile de circulatie. Marcajul poate fi: discontinuu, continuu ( simplu sau dublu ) si mixt ( continuu si discontinuu ). Daca numarul benzilor de circulatie de pe un sens coincide cu numarul benzilor de circulatie de pe celalat sens atunci axul coincide cu axa de simetrie a drumului ;

5. Acostament - fasia laterala cuprinsa intre limita partii carosabile si marginea platformei drumului (decor); la drumurile din interiorul localitatilor acostamentul poate fi inlocui cu trotuarul.

Dupa felul in care sunt construite, drumurile pot fi: in aliniament ( in linie dreapta, fara curbe ), in curbe ( opusul drumului in aliniament ), cu declivitati , care urca ( rampa ) sau coboara ( panta ) si in palier ( opus drumului cu declivitati, nu urca si nici nu coboara )  


Categorii de drumuri: 

- modernizate (autostrazi,europene,expres,nationale,judetene,comunale

- nemodernizate ( locale sau vicinale si de exploatare )